У 2024 році фармацевтичні компанії в Україні витратили понад 4 мільярди гривень на рекламу своїх препаратів. Ці витрати переносяться на пацієнтів через збільшення цін на ліки. Реклама на телебаченні коштувала фармацевтичним компаніям близько 3,6 мільярда гривень, що на 18,9% більше, ніж у попередньому році. Українські бренди Фармак, Дарниця, ПРО-фарма, Артеріум та Дельта Медікал є найбільшими рекламодавцями. Серед усіх рекламних бюджетів частка реклами ліків на телебаченні досягла рекордних 62%. Фармацевтичні компанії також активно використовують рекламу в інтернеті, вкладаючи кошти у YouTube, Facebook, Instagram, Google Ads, TikTok та Telegram. За даними, витрати на рекламу деяких препаратів можуть становити навіть до 90% їхньої ціни. У порівнянні з Європейським Союзом, де реклама ліків обмежена, в Україні фармацевтичні компанії активно просувають свої продукти, включаючи оплату промоції лікарям та участь у форумах. Автори статті вважають, що замість інвестування в інновації, українська фармацевтична галузь зосереджується на створенні попиту.
