В Росії спостерігається колапс в цивільній авіаційній галузі. Так, тільки за останній тиждень шість російських літаків зіткнулися з поломкою під час польоту. Несправності цивільних суден почастішали після того, як західні санкції відрізали РФ від сертифікованого ремонту лайнерів і поставок оригінальних запчастин. Таким чином через вторгнення в Україну Кремль напряму наражає своє населення на смертельну небезпеку.
Поломки в польоті
Сьогодні у лайнера, що летів із Казані до Москви, відмовило управління системою стабілізації. На борту перебували 182 пасажири і шість членів екіпажу. Літак був змушений здійснити аварійну посадку в аеропорту Шереметьєво в Москві.
Це вже шосте судно російських авіакомпаній за тиждень, яке зіткнувся із поломкою у повітрі. Так, у суботу, 2 грудня, борт Airbus А321 Аерофлоту, що летів з Санкт-Петербурга до Москви, також запросив аварійну посадку в аеропорту Шереметьєво. Рішення про екстрене приземлення було ухвалено через відмову лівого двигуна. Того ж дня в Тюмені на запасний аеродром з технічної причини здійснив посадку літак Superjet 100 авіакомпанії Ямал. Рейс прямував з Ноябрьська до Уфи.
В п’ятницю, 1 грудня, в Росії вийшли з ладу одразу три цивільні літаки. Зокрема, Airbus A321 Аерофлоту, який летів з Калінінграда до Москви, був змушений приземлитися в петербурзькому аеропорту Пулково через спрацювання індикації системи кондиціювання кабіни пілотів. Ще один лайнер Аерофлоту – Boeing 737 із 408 пасажирами на борту, що виконував рейс із Москви, здійснив аварійну посадку в Южно-Сахалінську. Рішення про екстрене приземлення було ухвалено через спрацювання індикації про падіння тиску на одному із шести коліс стійки шасі. А уНовосибірську у літака ІрАеро з 78 пасажирами на борту відмовили автопілот та закрилки після вильоту з аеропорту Толмачово.
“Російське авось”
Пропагандистські ЗМІ визнають, що проблеми з цивільними літаками почастішали після того, як Захід ввів санкції проти Москви за військове вторгнення в Україну. Після цього Федеральне агентство повітряного транспорту РФ Росавіація, щоб підтримати авіаційну галузь в робочому статні, роздало усім авіакомпаніям сертифікати розробників літаків.
Відповідно російські перевізники почали самостійно ремонтувати повітряні судна. Окрім цього вони зайнялись розборкою деяких літаків на комплектуючі для обслуговування іншої частини свого парку.
Більше того з весни минулого року російські авіакомпанії вимагають від персоналу не вносити дефекти техніки в бортові журнали (TLB), внаслідок чого літаки часто літають несправними. За словами колишнього пілота авіакомпанії Nordwind, багато перевізників почали літати, покладаючись на “російське авось”.
“185 авіаційних інцидентів тільки за один місць”
Минулого тижня, після того як Україна провела спеціальну кібероперацію, Військова розвідка заявила, що ситуація з цивільною авіацією в РФ ще гірша, чим повідомляють ЗМІ.
Зокрема, українські розвідники зламали комп’ютерну систему Росавіації, в якій записувалися всі дані, що стосуються безпеки польотів, у тому числі звіти про “надзвичайні події”. Отриманий обсяг даних охоплює записи за понад вісімнадцять місяців з 2022 по 2023 роки.
Аналіз отриманої інформації привів співробітників розвідки до одного неминучого висновку – російська цивільна авіація “перебуває на межі краху”.
‼️ Воєнна розвідка України здійснила кіберспецоперацію щодо «росавіації» ― санкції прискорюють авіаколапс рф
? https://t.co/UR913GZFgl pic.twitter.com/x3y1DddnN4
— Defence intelligence of Ukraine (@DI_Ukraine) November 23, 2023
ГУР узагальнило ключову інформацію, яку отримали розвідники:
- Лише в січні 2023 року було зареєстровано 185 авіаційних інцидентів, з яких 30% були класифіковані як серйозні, з них 34 за участю літаків SSJ100 Sukhoi Superjet.
- За перші 9 місяців 2023 року надійшло 150 повідомлень про технічні несправності літаків, тоді як за аналогічний період 2022 року їх було менше ніж 50.
- Найбільш проблемні зони мають ключові елементи літаків: двигуни, гідравлічні системи, закрилки та програмне забезпечення.
- Російським авіакомпаніям через брак технічних спеціалістів і недостатню кількість ремонтних потужностей доводиться вдаватися до “несертифікованих” послуг з ремонту та технічного обслуговування в Ірані.
- За оцінками, з 820 цивільних літаків іноземного виробництва, які знаходяться в Росії, майже 70% наразі пройшли “несертифіковане” обслуговування та ремонт із використанням “неавтентичних” запчастин.
- За оцінками, до середини 2023 року через гостру нестачу запчастин близько 35% російського іноземного парку літаків було “розчленовано”.
- Більшість літаків радянської епохи було виведено з експлуатації, оскільки їхні двигуни вироблялися в Польщі та інших країнах, а їхнє постачання припинилось через санкції
- Лише в січні 2023 року 19 із 220 літаків Airbus зазнали технічних несправностей, 33 з 230 літаків Boeing і 3 з 21 бразильського флоту Embraer.
Загалом дані, отримані ГУР, підтверджують власну оцінку Міжнародної організації цивільної авіації, експерти якої присвоїли Росії статус “червоного прапора”, віднісши її до п’ятірки країн світу, в яких небезпечно літати.
Новини від Корреспондент.net в Telegram та WhatsApp. Підписуйтесь на наші канали https://t.me/korrespondentnet та WhatsApp